Bussesyka, baking og aking

Hellige julenisse, SE hva jeg fikk levert p dra her om dagen da! Kommer vel ikke som noe atombombe at det er noen fra sykehusfamilien, og denne gangen var det tante Hilde som plutselig bare ga meg en TV. En med dvd-spiller, til og med - s n kan jeg se julefilmen hun tok med, samtidig som jeg nerder p mac'en. Hoho!

Blir s bortskjemt at det nesten er smkvalmt. I forrige mned nevnte jeg for eksempel at jeg skulle hatt meg en vannkoker, og to dager senere kom en kollega med en splitter ny vannkoker til meg. Noen dager senere da det var snakk om Ikea, fikk jeg nevnt at jeg skulle hatt et par nye lys derfra, og da fant jeg jaggu meg fire nye Ikea-lys i skapet mitt neste gang jeg kom p jobb! Galskap. Skulle forresten fortalt dere om denne tv'en for flere dager siden, men jeg har vrt s sykt opptatt med kjre buss! Jeg, busshater-Veronica, har kjrt mer buss denne uka enn jeg har gjort hele mitt LIV. Tar jo aldri buss da jeg nekter tillate meg selv og kaloriene mine bli kjrt p mot betaling nr vi har godt av g. S de gangene jeg tar buss lurer folk p om jeg er sjuk.

En av grsdagens bussturer tok meg til byen hvor jeg forbannet alle jenter som har gjort butikkene utsolgt for klistrep-bh'er (interessant info?) nr jeg har mye mer bruk for det enn hva de har!! Jeg konkluderte med at hele bh-industrien kan brenne, og gikk til mitt forrige hjem hvor jeg hadde bakekveld med Mnis og Ronja Rverdatter (lenge leve vakre kallenavn).

Midt oppi det hele fant de ut at vi mtte ha eggedosis til risbollene som skulle lages etterp, og mente at jeg kunne lage dette for hnd. Men jeg har laget endel eggedosis i mitt unge liv, og det gjr man bare ikke for hnd. S jeg tok med meg eggene og sukkeret for finne noen som hadde visp, jeg.

Etter ha banket p sikkert seks drer, gikk jeg i enden av myra hvor jeg fant Marte's foreldre som hadde masse vispemuligheter. Superflaks! Jeg banket ikke p de seks drene, alts - det var en lgn. Uansett... Mnis mente jeg hadde tidenes mest deprimerende pepperkakefigur - men jeg brukte jo faktisk s lang tid p denne gravsttta og fuglereiret mitt at jeg bare hadde disse to da vi skulle pynte. S Ronja ga meg sin overvektige bongodame, og Mnis ga meg en O for Onka (mitt kallenavn, alts) - og da kunne jeg jo lage historien "Onka spiste egg til hun ble overvektig og dde".

Ronja laget historien "reinsdyret Rudolf bsjet i kirka":

Mens Mnis kom fram til "topplse Hanne badet under en snkrystall":

Det sier det jo seg selv at jeg kom best ut av historiene. Reinsdyr bsjer ikke i kirker, og topplse folk bader ikke under snkrystaller - men overvektige mennesker kan faktisk d. Kanskje ikke av egg da, jeg vet ikke. Var forresten veldig stolt av disse eggene, og bestemte jeg for skryte av de, menne...

Responsen var meget srende. S vi gadd ikke bake mer, og gikk heller ut for ake.

Fant oss til og med en lang bakke hvor vi kunne leke nattbarnehage...

S skulle jeg hjem da, og klarte selvflgelig g av bussen tre hundre stopp for tidlig s jeg mtte rave opp og ned og frem og tilbake p toppen av Gimlekollen fr jeg skjnte hvor jeg var. Nok et argument for holde seg unna buss. Hadde jeg ikke funnet hjemmet mitt etter all den evigheten jeg vandret der oppe, hadde jeg sikkert frset ihjel under broa sammen med alle tiggerne. Men jeg kom meg alts hjem. N er jeg heller usikker p om jeg kommer meg ut fra dette hjemme, eller om jeg er i ferd med bli sndd inne. Er i alle fall p god vei til bli det...

Det hadde forsvidt ikke gjort noe, for jeg er jo plutselig omringet av kjrlighet i min egen stue. Lucas har plutselig funnet ut at han liker meg igjen, og er p vei til forvandles til en mini-klegg! Har nok sett for mye p den intense papegyedritten, men det gr bra, for jeg elsker Lucas hyere enn LIVET. Neida. Men jeg liker han best. Har hrt at man ikke skal velge mellom barna, men det gjr alts jeg. Ingen bryr seg.

Hvis dere tror dere ser tuppen p et juletre til hyre der, s tar dere feil. Det er i morgen dere skal se det, for i morgen er det lillejulaften, og alle vet jo at det er da man skal ta frem juletreet sitt, selv om jeg personlig ville gjort det i sommer. Samme det - n m jeg spurte i svn s jeg kommer meg opp til den plutselige dagvakta jeg skal gjennom om noen timer. hj.